Baggrund

Baggrund

Mellemsyn er en kommunikationsvirksomhed, der især hjælper aktører fra uddannelsessektoren i Danmark med at formidle alt det, der ikke kan måles og vejes. Mellemsyn hjælper med at give stemme til den tavse viden om uddannelse og derved gøre den vægtig i den bredere offentlighed.

Mellemsyn laver kommunikationsløsninger, der fremkalder alt det, der gemmer sig i interaktionen mellem mennesker. Ved at trække på en række dygtige og kreative underleverandører designer vi sammen med kunderne mange forskellige kommunikationsløsninger. I branchen kaldes det ”Full Service”. Konkret er det film, hjemmesider, Social Media-kampagner, osv..

Mellemsyn har siden 2012 opbygget en række faste og meget forskellige partnerskaber med kunder som fx andelsforeningen og dagligvarekæden Coop, spejder- og friluftsefterskolen Brejning Efterskole, og fagforeningen Dansk Musikpædagogisk Forening. Vi arbejder både som fast rådgiver, underviser og producent i strategiske samarbejder, ligesom vi går ind som dedikeret samarbejdspartner i intensive taktiske kampagneprojekter.

Mountain Media arbejder med institutioner, organisationer og virksomheder fra uddannelsessektoren, hvor der er et formålsfællesskab om at tage ansvar for verden og menneskene i den. Vi arbejder i længerevarende læringsrelationer, hvor det klassiske kunde-leverandør-forhold er afløst af handling i fællesskab, åben refleksion og gavmild videndeling.

Vi lever i en tid, hvor det i vid udstrækning er lykkedes højtråbende meningsdannere at gøre det letforståelige og kvantificerbare vigtigt – i stedet for at gøre det vigtige muligt at fortælle. Kald det New Public Management. Kald det værdirelativisme. Kald det kommunikativ dovenskab. Mountain Media vender sig mod denne udvikling. Vi fremkalder den tavse og levende viden i opmærksomhedsforstærkende produktioner af film, lyd, billede og tekst. Vi lyser sprækkerne op og viser den urene, smukke menneskelighed frem. Som filosoffen Hannah Arendt har sagt det:

“Uddannelse er det sted, vi beslutter, om vi elsker verden højt nok til at tage ansvar for den, og på samme måde at redde den fra den undergang, der foruden fornyelse, foruden de nye og de unges tilbliven, ville være uundgåelig.” (Arendt, 1977)

Mellemsyn er værdimæssigt funderet i:

– fortællende journalistik (narrative journalism) og langsom journalistik (slow journalism),
– fri-, efter- og højskolebevægelsens arbejde for livsoplysning,
– den internationale spejderbevægelses mission om at udvikle ansvarlige mennesker.

Mellemsyn er drevet af Andreas Vappula Nilsson, journalist og cand.public med speciale i pædagogik og uddannelse.

– Selvstændig kommunikationsrådgiver og projektleder siden 2012.
– Kommunikationsrådgiver hos Carlsberg Danmark fra 2010-2012.
– TV- og radio-journalist samt nyhedsvært hos TV2 fra 2008-2009.
– Kommunikatør, ledertræner og projektleder siden 2001 hos især Det Danske Spejderkorps.

(Mellemsyn hed indtil 2018 Mountain Media)